The story appears on

Page A7

December 31, 2009

GET this page in PDF

Free for subscribers

View shopping cart

Related News

Home » Nation

Hu, noted editor, at new magazine

HU Shuli, who resigned last month as founding editor of the biweekly magazine Caijing amid friction with her publisher, has resumed her journalism career as editor-in-chief of Haikou-based New Times Weekly, Hu's spokeswoman said yesterday.

According to Zhang Lihui, Hu will also be a senior part-time research fellow in the think tank China Institute for Reform and Development.

Hu's former deputy, Yang Daming, is now associate editor of the tri-monthly magazine and also a part-time research fellow at the institute.

Wang Shuo, formerly managing editor of Caijing, also started a new job at the tri-monthly as assistant editor and was hired as a part-time research fellow, Zhang said.

The first issue by Hu's team, mainly her former Caijing colleagues, is expected to be released tomorrow, according to Zhang.

New Times Weekly is published by the institute, based in Haikou, capital of Hainan Province.

The think tank issued a circular yesterday confirming the appointment of Hu and her deputies.

New Times Weekly was launched on October 11, 1988, as one of the first news magazines after China carried out its reform and opening-up policy. With three issues a month, it mainly covers breaking news and social beats.

Earlier this month, Hu began to serve Sun Yat-sen University in Guangzhou, capital of south China's Guangdong Province, as dean of its school of communication for a four-year period. On December 18 she delivered her inaugural speech, emphasizing the Internet challenge to traditional media.

She will continue her job as dean while running the New Times Weekly.

In November, Hu said goodbye to Caijing, an 11-year-old financial news magazine. Under her guidance, the publication gained attention for tackling tough subjects such as corruption, pollution and public health scares.

Two Caijing employees said Hu left because of disagreements with Caijing's publisher, Hong Kong-listed SEEC Media Group, over editorial and financial control. About 200 of Caijing's editorial staff resigned the same day in a show of support for her.


Copyright © 1999- Shanghai Daily. All rights reserved.Preferably viewed with Internet Explorer 8 or newer browsers.

沪公网安备 31010602000204号

Email this to your friend